Donderdag 23 juni schitterende dagtocht omgeving Oppdal weg no 70 het Sunndal

23 juni 2022 - Oppdal, Noorwegen

Hallo allemaal, vanmorgen heerlijk op ons gemak het hele ochtendritueel in ons minihuisje! Het was stralend weer en vanmorgen al 17 graden en een strakblauwe hemel! Ik had op goed geluk een route gevonden om toch een stukje te rijden en om niet de hele dag hier op de camping te bivakkeren! Op weg no 70 hier vlakbij Oppdal zou een hele mooie waterval zijn waar je naartoe kon lopen, het was hier 75 km. vandaan dus heen en weer zou het 150 km. zijn dus prima te doen! Het was prachtig weer, heerlijk rustig op de weg en dit was echt een van de allermooiste routes die we de afgelopen weken in Noorwegen gereden hebben! Het was in een woord SCHITTEREND, zo onvoorstelbaar mooi en niet te beschrijven! Ik genoot elke seconde en had wel honderden kilometers op deze weg met deze omgeving door willen rijden, zo geweldig was het! Thieu en Sanne dachten er toch anders over en hadden al wel genoeg mooie bergen en watervallen gezien hoewel zelfs Thieu vandaag wel tig keer heeft gezegd hoe prachtig het allemaal was! Soms denk je het kan bijna niet mooier maar dan is het toch weer heel veel mooier, onvoorstelbaar! Er was een wandeling vanaf een parkeerplaats naar de waterval, de Vinnufossen. De wandeling was 1 km. Dus wel te doen dachten we maar het pad liep natuurlijk flink omhoog met allemaal stenen en uitstekende boomstronken dus geen makkelijk pad om te lopen! Ik had mijn stok en mijn paracetamol maar na 25 minuten omhoog te zijn gelopen en het toch te gevaarlijk werd zijn we helaas om moeten draaien en weer terug naar beneden gelopen! Thieu was nog een stuk naar boven gelopen omdat hij veel makkelijker over die paadjes kan lopen maar hij zei dat het echt te gevaarlijk werd!  Hij moet ons allebei al om de beurt omhoog trekken als de opstappen te hoog waren! De waterval toen maar vanaf de parkeerplaats bekeken en op een bankje met wat lekkers genoten van de zon en de schitterende omgeving! De terugreis was weer even prachtig natuurlijk want we reden dezelfde weg weer terug en probeerden zoveel mogelijk foto’s te maken! Weer even langs de winkel gereden voor het eten van vanavond, bij het huisje lekker even buiten gezeten maar er stond een erge harde wind! De rest van de dag weinig gedaan, beetje gerommeld en alvast weer wat spullen klaar gelegd voor morgen, Sanne heeft haar sjaal afgebreidt en samen met Thieu nog een film gekeken en natuurlijk naar GTST gekeken! Ikke heerlijk in mijn boek gelezen! Morgen het laatste huisje in Noorwegen in Fagernes ongeveer 250 km. hier vandaan en zaterdag richting de boot met de oversteek weer naar Denemarken! De weken zijn omgevlogen! Morgen is onze Bas jarig, alweer 46 jaar! We houden de taart en het feestje maar even tegoed! Voor straks welterusten, de slaapbank voor Sanne is weer uitgeklapt, tot morgen en lieve groetjes van ons drietjes uit Noorwegen doei doei XXX

Verslag van Sanne,
Bij veerboot heb ik filmpje gekijken rond gelopen met mama en papa samen gekleurt in de boot ik wert beetje ziek omdat ik moe was en daarom heb ik even oog dicht gedaan doen ging goed gekomen.  Die boot ging schommel. We hebben mooie waterval bij ons huisje op de camping .vandaag gewandeld hoge berg

Van Sanne x

1. Marco en ellen:
    24 juni 2022
    hoe mooi het ook is en blijft,kan mij voorstellen dat thieu en sanne wel weer eens verlangen naar hagelslag en een vlak land,op jou staat geen maat xxx
  2. Thieu:
    24 juni 2022
    Ha ha Thieu verlangt vooral naar een frikandel speciaal en Sanne wil graag de groep en haar broers, schoonzusje en neefjes knuffelen!! Hagelslag heb ik bij me XXX