Zaterdag 25 juni van Fagernes naar Langesund en de oversteek naar Denemarken

25 juni 2022 - Hirtshals, Denemarken

Hallo allemaal, we hebben Noorwegen helaas weer verlaten vandaag! We zaten al voor 07.00 uur in de auto om naar Langesund te rijden ( 315 km. )waar we de boot van de Fjordline namen voor de oversteek naar Denemarken! We waren al erg vroeg wakker en dan kun je net zo goed aanrijden vonden wij! Het was al prachtig weer, een opkomend zonnetje en al 14 graden! Het was heel rustig op de weg en heel onverwachts liep er plotseling een echte eland naast onze auto in het bos langs de weg! Dat was de eerste keer dat we een eland in het echt gezien hebben! De weg naar het zuiden tot Oslo is nog wel een mooie weg met veel bossen en meren maar de bergen worden dan al aanzienlijk lager! We zijn nog 2 keer gestopt om even een kleine pauze te houden en een keer om een ijsje te eten buiten in de zon! Rondom de grote steden zoals Oslo en Drammen rij je eigenlijk gewoon op een vierbaans autobaan waar je weer 100 km. per uur mag en dat is toch een rare gewaarwording als je een maand op tweebaanswegen gereden hebt! We moesten even zoeken naar het vertrekpunt van de boot want dit stond slecht aangegeven en de TomTom stuurde ons steeds het dorpje in wat gewoon niet kon kloppen! Gelukkig waren we erg vroeg en via Google hadden we het snel gevonden! Het was echt hartstikke druk bij de boot, ontzettend veel auto’s maar ook ontzettend veel Noorse campers! In Noorwegen is nu echt de vakantie begonnen aldus een mevrouw die wij spraken bij de boot! Wel een prachtig gezicht als er zo’n grote boot aan komt varen en onvoorstelbaar hoeveel auto’s etc. hierin gaan! Er was een lopend lunchbuffet voor ons gereserveerd dus we hebben op een mooi plekje bij het raam heerlijk gegeten en eindelijk voor het eerst deze maand 3 wijntjes gedronken tijdens het eten, heerlijk!! In Noorwegen kosten 4 slokken 12 euro en hier kon je zelf tappen en ook nog gratis dus wat wil je nog meer! Later een bank gezocht waar Sanne heeft geprobeerd te slapen maar dit lukte niet goed! Ook wij zaten te knikkebollen want we waren toch wel erg moe! Om 17.00 uur begon er een quiz waar we met een mevrouw met haar zoontje die naast ons zaten aan meegedaan hebben zodat de tijd weer sneller voorbij ging!  De overtocht duurde 4,5 uur en we waren blij dat we er waren maar voordat je echt de boot af rijdt ben je toch weer 3 kwartier verder en bloedheet bah bah! Onze B&B lag gelukkig vlakbij, ik heb Sanne geholpen met douchen en haar meteen in bed gelegd, ze was echt doodmoe! Wij hebben ook niks meer gedaan als wat gelezen en we gaan ook maar vroeg slapen vandaag! We waren vroeg uit bed en morgen staan er ongeveer 600 km. op het programma, eerst helemaal door Denemarken en dan naar een overnachting in Duitsland! Voor straks welterusten en tot morgen maar weer! Ik zal mijn verhalen nog netjes afmaken totdat we weer in veldhoven zijn! Lieve groetjes van ons drietjes doei doei XXX

1. Marloes:
    25 juni 2022
    wauw wat een mooie reis hebben jullie (deels) achter de rug.. voor nu welterusten en alvast een goede, en veilige terugreis!
    Lekker slapen Sanne!! ;0