Vrijdag 24 juni van Oppdal naar Fagernes

24 juni 2022 - Oppdal, Noorwegen

Hallo allemaal, om 09.15 zaten we vanmorgen alweer in de auto voor onze reis naar de laatste camping in Noorwegen in Fagernes! Het was stralend weer en al 17 graden toen we vertrokken dus een superdag om te rijden door het schitterende landschap van Noorwegen want het was weer schitterend vandaag! Steeds als je denkt dat het niet mooier kan is het toch weer zoveel mooier, het is echt waanzinnig mooi allemaal en we blijven ons verbazen over het prachtige landschap op onze route van vandaag! We vallen van de ene wow in de andere wow, zelfs Sanne die eigenlijk genoeg bergen en meren gezien heeft vindt het prachtig! De omgeving is vooral heel afwisselend maar constant spectaculair! Ik zal deze routes allemaal goed opschrijven en onthouden want ik heb nu al zin om weer een keer te gaan! Onderweg kwamen we langs een leuk restaurantje waar we meteen een plaspauze hielden en wat hadden ze daar…… de wafels die Sanne zo lekker vond en waar we dagen naar gezocht hadden! Omdat dit de laatste dag in Noorwegen is hebben we heerlijk buiten aan de wafels gezeten! Na vele stops voor foto’s en stops om gewoon even buiten te zitten en te genieten van al het moois waren we om 15.00 uur op onze camping in Fagernes! We hebben weer een minihuisje met 1 slaapkamer beneden en 1 kamer boven! Nu gelukkig wel een trap waar Sanne op naar boven kan dus ze slaapt boven vannacht! De camping ligt aan een mooi meer, er waren zelfs mensen aan het zwemmen en aan het zonnebaden, inmiddels 23 graden! We zitten nu ook nog buiten! Verder is de camping super massaal, er staan honderden caravans en campers hutje mutje naast elkaar, er is geen gaatje meer vrij! Zo’n massale camping hebben we hier nog niet gezien! We hebben al wat tassen ingepakt! Natuurlijk ook nog even met onze jarige job gefacetimed, fijn dat we hem dan toch even kunnen zien op zijn verjaardag! Morgen vertrekken we hier al om 07.00 uur, we moeten ruim 300 km. Rijden naar de boot in Langesund en de boot vertrekt om 14.30 en die moeten we wel halen! Om ongeveer 19.00 uur zijn we dan weer in Denemarken en slapen bij dezelfde B&B als op de heenweg! Dus morgen gaan we het schitterende Noorwegen weer verlaten helaas! Voor wie van mooie natuur houdt dan moet je gewoon een keer zelf naar Noorwegen gaan want het is niet te omschrijven hoe onvoorstelbaar schitterend het hier is! Zelfs ik word er stil van en dat gebeurd niet zo vaak ha ha! Voor straks welterusten allemaal en tot morgen, liefs en groetjes van ons drietjes doei doei xxx