Zondag 26 juni van Hirtshals naar Rotenburg in Duitsland 600 km.

26 juni 2022 - Rotenburg, Duitsland

Hallo allemaal, vandaag mijn een na laatste verhaaltje! Als het goed is morgen weer thuis en dan het laatste reisverhaal van onze prachtige Noorwegen reis! Vanmorgen al om 08.00 uur ontbeten maar nooit meer in een B&B met een gezamenlijk douche en toilet bah bah! De vorige keer waren we de enige gasten maar nu was er een ander Nederlands stel, met een grote hond, die ook gebruik moesten maken van dezelfde douche en toilet! Gelukkig wilden zij de volgende ochtend pas douchen dus hebben wij het lekker alvast in de avond gedaan!
Midden in de nacht moest ik naar het toilet, een half uur liggen luisteren en dan maar hopen dat je geen vreemde man tegen komt om half vier s-nachts! Gelukkig maar voor 1 nachtje maar eens maar nooit meer! Om 08.30 al in de auto voor onze rit naar Rotenburg in Duitsland, ongeveer 600 km. tot na Hamburg! Het was heerlijk rustig op de weg dus konden we lekker doorrijden en de autobaan in Denemarken gaat door een mooi, schoon en heuvelachtig landschap! Het was lekker weer en al 18 graden. Na 10.00 uur werd het wat drukker! Na alleen even een plaspauze reden we al tegen twaalven de grens over naar Duitsland. Aan onze kant was totaal geen grenscontrole terwijl aan de andere kant een hele lange file stond! In Duitsland geluncht en wat een verschil in prijzen als je een maand Noorwegen gewend bent! In Duitsland  werd het direct een stuk drukker op de weg en bij Hamburg kwamen we in een file die 1,5 @ 2 uur duurde waarin we 10 km. opgeschoten waren! Daarbij was het buiten inmiddels 33 graden dus het was geen pretje! De airco aan en de radio aan en wat meezingen om het toch nog een beetje gezellig te maken maar na een tijdje word je er toch wel wat kriegelig van! Het duurde en het duurde en we stonden ook heel lang stil! Uiteindelijk na de Elbetunnel was alles in één keer weer normaal, onbegrijpelijk maar we waren al hartstikke blij dat we weer door konden rijden! Om 16.00uur waren we bij ons hotel in Rotenburg, vlak voor Bremen! Ook in Duitsland is personeels gebrek dus het restaurant van het hotel was gesloten! Hier hadden we wel een mail over ontvangen. We hebben een mooie familiekamer met goede bedden en een heerlijke douche maar voor 1 nachtje is alles prima! Rond zessen naar een benzinepomp in de buurt gereden en daar was ook zo’n Kentucky Fried Chicken restaurant waar we even wat gegeten hebben zodat we er weer tegen kunnen tot morgenvroeg! Martijn en Hanny belden nog gezellig en daar even mee gekletst! Allemaal gedoucht want het was in de auto maar ook op de hotel kamer bloedheet! Geen airco maar wel een ventilator die toch wel wat verfrissing geeft! Sanne en Thieu nog naar een film gekeken en straks maar weer lekker gaan slapen, morgen op ons gemak ontbijten en nog 400 km. voor de boeg en dan zijn we weer in Veldhoven! Welterusten allemaal en tot morgen en  veel lieve groetjes van ons drietjes doei doei XXX

Sorry geen foto’s gemaakt onderweg!

1. Ad en Corry van Houtum:
    27 juni 2022
    Hoi Thieu Thea en Sanne. Wat een prachtige reis. Fijn dat we mee mochten genieten.

Tot snel.
  2. Mieke:
    27 juni 2022
    Hoi . Het was weer super. Mooie foto's en leuke verhalen. En jullie welkom thuis.
  3. Karla:
    27 juni 2022
    Het was weer een feestje om met jullie mee te reizen. Mooie verhalen, prachtige foto’s!
    Het zal afkicken worden😁.
    Welkom terug in Veldhoven.