Rondreis Noorwegen, vertrek zaterdag 28 mei

28 mei 2022 - Veldhoven, Nederland

Lieve allemaal, wat gezellig dat jullie weer mee gaan reizen met onze droomreis naar Noorwegen! 2 jaar geleden wilden we deze reis al maken maar zoals bij heel veel mensen gooide Corona roet in het eten evenals vorig jaar! Maar gelukkig kan het nu allemaal weer dus in januari reisden wij al af naar het reisbureau in Twente om onze droomreis vaste vorm te gaan geven! We zijn 2 keer eerder in Noorwegen geweest en het is er zo prachtig! Nu wilden we verder naar het noorden maar omdat je dan heel wat kilometers moet maken besloten we hier een hele maand voor uit te trekken! Heerlijk dus om nu met pensioen te zijn en Sanne gaat deze prachtige reis gezellig met ons mee!

Na weken voorbereiding ( ik ben nogal dwangmatig wat inpakken betreft!) vertrokken we helemaal volgeladen vanmorgen om 07.15 uit Veldhoven. Sanne sliep al meteen toen we net op de autobaan waren. Het was gelukkig niet zo superdruk en behalve bij wat wegwerkzaamheden konden we verder goed doorrijden! Alleen bij Hamburg stonden we in een lange file, leek wel de ring rondom Antwerpen, ook altijd drama! We zijn enkele keren gestopt om even te picknicken maar het was koud en winderig en soms wat regen dus snel weer de auto in! Na de eerste pauze ging de auto niet meer op slot! Dat begon al goed dachten wij, dat wordt straks bij het hotel de ANWB bellen! Wonder boven wonder sloot de auto later weer normaal!! Wat bleek….. de reservesleutel zat in mijn rugzak in de auto waardoor de auto niet meer op slot kon! Bij de tweede stop had ik mijn rugzak mee naar buiten genomen en toen sloot gelukkig de auto ook weer normaal. Een hele opluchting!

In NoordDuitsland in het dorpje Wanderup ( 600 km.)hadden we een leuk hotel geboekt met een familiekamer. Terwijl wij spullen uit de auto haalden had Sanne al een flesje wijn op de kamer open getrokken om te proosten zei ze haha. Even daarna vielen Thieu en Sanne in slaap, voor Sanne is het toch allemaal wel erg spannend die eerste keer naar Noorwegen, ze dacht dat we er al waren!! In het hotel prima gegeten, we wilden nog even gaan wandelen maar het regende flink dus toen toch maar naar onze kamer gegaan! Wandelen kunnen we hopelijk nog genoeg straks in Noorwegen.

Morgen na het ontbijt richting Hirtshals en daar overnachten we in een B&B, dat is nog ongeveer 400 km rijden morgen. Voor nu het verslag van onze eerste dag! Jullie zullen het niet geloven maar Sanne slaapt al als een klein osje!
Lieve groetjes en tot morgen doei doei XXX

1. Ad en Corry van Houtum:
    28 mei 2022
    Leuk om jullie te volgen.
    Hopelijk wordt het weer beter als je in Noorwegen bent. Wij lezen het met plezier.
    Gr. Ad en Corry
  2. Marloes:
    Leuk geschreven Thea!
    Veel succes nog..
  3. Angelien:
    28 mei 2022
    Hallo Vakantiegangers, wij volgen jullie ook met veel plezier, ik ben benieuwd wat we voor mooie foto’s zullen tegen komen . Heel veel plezier 🙋‍♀️🍀💋
  4. Mieke:
    29 mei 2022
    Hoi ja spannend weer . En heel benieuwd naar de foto's. Hele fijne vakantie. Groetjes van ons .
  5. Marco en ellen:
    30 mei 2022
    veel plezier met het avontuur !!
  6. Karla:
    31 mei 2022
    Wat gezellig dat we weer een stukje mee mogen reizen via de gezellige verhalen en mooie foto’s!
    Geniet ervan en veel plezier!