Vrijdag 10 juni van Steinkjer naar Torghatten camping in Bronnoysund

10 juni 2022 - Torghatten, Noorwegen

Hallo weer allemaal, het was al schitterend weer toen we vanmorgen opstonden en toen we om 09.45 in de auto zaten was het al 18 graden wat later op de dag opliep tot 22 graden met een strakblauwe hemel dus wat wil je nog meer! We hadden een lange rit voor de boeg, ongeveer 275 km op weg no 17, de schitterende toeristische route die naar het noorden van Noorwegen loopt! Het lijkt afgezaagd maar wat was het weer een schitterende route vandaag! Het is gewoon niet te omschrijven hoeveel moois je ziet onderweg! Je wilt wel 100 keer stoppen om foto’s te maken maar vaak kan dat niet op dat moment en dat is zo jammer want je zou alles wel willen vastleggen! Het landschap wisselt af van meren, bergen, bossen, kabbelende rivieren, watervallen, eilandjes, gele bloemen op groene grasvelden met daarachter glooiende bergen en daarachter weer hele hoge bergen met besneeuwde toppen, mooie bruggen met aan 2 kanten een schitterend uitzicht over het blinkende water , je kijkt je ogen uit! De wegen zijn heel goed te rijden en het is zo heerlijk rustig dat je echt op je gemak kunt rond kijken hoewel Thieu soms toch even door wil rijden als dit kan omdat je anders nog langer in de auto zit! Elk uur wel even gestopt voor een kleine pauze en om even de benen te strekken en wat te eten of te drinken. Een oversteek met de veerboot wat ook weer wat afwisseling brengt. Na de veerboot getankt en boodschappen gedaan voor het eten van vanavond! De supermarkten zijn prima en er is echt van alles te krijgen alleen het vlees is  erg beperkt dus de schnitzels en verse worst moet Thieu maar even tegoed houden! De benzine prijzen variëren hier van 2.40 tot 2.80 per liter dus bij een iets goedkopere pomp gooien we de auto weer even vol! Vlak voor Bronnoysund kwamen we over een super schitterende en keihoge brug. Helaas konden we niet stoppen voor een foto maar we blijven hier nu 3 nachten dus we gaan zeker nog terug om te kijken of een foto maken lukt dus dat houden jullie nog tegoed ( als het lukt)  De camping en ons huisje is weer erg mooi en ligt aan de zee. Morgen gaan we op verkenning over de camping want we hadden vanavond geen zin meer! We waren moe en zijn na het eten gewoon lui op de bank geploft, lekker lezen en diamond painting! Sanne ligt alweer een uur te slapen, toch wel vermoeiend voor haar die lange dagen in de auto. Ze vindt het wel altijd spannend waar we terecht komen en of ze een mooie slaapkamer heeft in het nieuwe huisje en of er WiFi is zodat ze kan appen met haar vriendinnen. Ze geniet van alles maar het zijn natuurlijk zoveel indrukken op een dag! Af en toe zit ze gewoon even te puzzelen in de auto of zingt ze heerlijk mee met Nick en Simon of Jan Smit, het blijft gezellig! Morgen maar eens kijken wat er op het programma staat, in elk geval lekker op ons gemak uitslapen en ontbijten en dan zien we wel! Voor straks weer welterusten en gezellig dat jullie allemaal zo met ons mee genieten, daar genieten wij ook weer van! Lieve groetjes van ons en tot morgen doei doei XXX

1. Sophie en Fred:
    10 juni 2022
    Wát een ruimte en wát een rust. Jullie willen straks niet meer terug naar het drukke Nederland...
    Groetjes
  2. Marloes:
    11 juni 2022
    super mooi, weer!
  3. Den Outer:
    13 juni 2022
    Wat fijn dat het zo goed gaat, ook daar wordt ik blij van . Knap van Thieu om al die km; te reiden wij zijn erg benieuwd hoeveel km; jullie op het einde gemaakt hebben ,hier benzine 2.50 te gek
    Wat een bergen en zo mooi is dat om te zien en te horen( (als je jodelen kan) en ook nog sneeuw wij gaan naar de 30 gr; toe poe poe .groetjes en liefs van ons uit Eindhoven. En knuffel aan Sanne.