Zaterdag 11 juni rustdag in Bronnoysund

11 juni 2022 - Torghatten, Noorwegen

Hoi hoi daar zijn we weer! Vandaag een rustdag ingepland dus uitgeslapen en rustig ontbeten. Voor het eerst was het grijs buiten en miezerde het een klein beetje terwijl de temperatuur prima was. Daarom er maar even een wasdag van gemaakt vandaag zodat we weer een tijdje vooruit kunnen. Op de camping waren wasmachines en drogers die we gratis konden gebruiken dus dat was helemaal mooi mee genomen! Terwijl de machines draaiden heb ik heerlijk gelezen en Thieu en Sanne zoals dagelijkse activiteit aan de diamond painting. In de middag begon de zon voorzichtig wat door te breken en even later scheen deze weer volop en was het weer 20 graden. We zijn naar het dorp Bronnoysund gereden, een mooi kerkje, een supersaaie winkelstraat maar wel een leuke wandeling langs de haven. Er liggen daar van die grote cruiseschepen die dagelijks vlak langs onze camping varen, prachtig om te zien. Je kunt van hieruit ook een excursie maken met de Hurtigrutten ( cruiseschip dat langs alle fjorden in Noorwegen vaart)  die naar Rorvik vaart waarna je weer over moet stappen op de boot die je weer terug brengt naar Bronnoysund! Waarschijnlijk is zo’n tochtje aardig aan de prijs dus daar zien we maar vanaf! Bij de haven in Bronnoysund staat een steen die het middelpunt van Noorwegen aangeeft, dat was wel bijzonder. Wat we niet verwacht hadden was een supergroot overdekt winkelcentrum, van buitenaf was hier niets van te zien, er stond alleen CO-OP Extra op de muur. Hier doorheen gewandeld maar zoals jullie weten is shoppen niet mijn hobby dus de uitgang was na een half uurtje weer gevonden! Sanne had de heenweg al iets gezien van een pizza kebab op een reclamebord en we hadden haar beloofd om daar te gaan eten! Het was allemaal superlekker wat we niet verwacht hadden! Nog even langs de supermarkt en gezond eten gekocht voor morgen na de caloriebom van de kebab en weer richting de camping! We kwamen weer over die supermooie brug en konden daarvoor even stoppen om snel een foto te maken maar ook weer niet op een foto over te brengen! Onderweg naar de camping kom je langs de Torghatten, een berg met een heel groot gat erin wat een grote toeristische trekpleister is! Vanaf onze camping is het een half uur omhoog lopen en aangezien 5 minuten omhoog lopen meestal al pijnlijk wordt zijn we daar helaas niet naartoe kunnen gaan! We hebben wel geprobeerd om foto’s te maken van die berg maar dat gat komt niet zo over! Vanaf juli gaat er een excursieboot langs die berg maar daar hebben we nu dus niks aan! Nog even over de camping gewandeld met een heerlijk zonnetje nog en prachtige vergezichten over het water en de bergen! Vanavond niets meer gedaan, Thieu en Sanne hebben samen een film gekeken en ik heb weer wat zitten neuzen in de paperassen van het reisbureau om ideeën op te doen voor morgen maar daar ben ik nog niet uit! Nu nog even lekker wat lezen, het blijft hier superlang licht! Welterusten voor straks, tot morgen, liefs en groetjes van ons drietjes doei doei XXX

1. Angelien:
    11 juni 2022
    Ha vakantiegangers, we volgen jullie iedere dag, vandaag al twee weken onderweg, geniet maar fijn. Prachtige foto,s en mooie reisverhalen 🙋‍♀️😘🍀👍
  2. Thieu:
    12 juni 2022
    Hoi hoi gezellig hoor, ja we zijn al op de helft, het gaat zo snel allemaal maar we genieten volop! Superleuk dat jullie allemaal meereizen! Het is hier ook echt allemaal zo prachtig en vandaag weer volop zon, heerlijk! Lieve groetjes van ons voor alle volgers, doei doei XXX