Woensdag 22 juni van Steinkjer naar Oppdal

22 juni 2022 - Oppdal, Noorwegen

Hallo allemaal, de zon scheen al meteen heerlijk vanmorgen! We waren al vroeg wakker en zaten om 09.30 in de auto onderweg naar Oppdal zo’n 250 km. rijden vandaag! Het eerste stuk tot Trondheim was mooi, heuvelachtig en we reden geregeld langs het water maar we kwamen ook vaak langs dorpjes waar veel industrie zat waardoor het waarschijnlijk ook een stuk drukker op de weg was! Je rijdt natuurlijk ook richting een grote stad Trondheim en ook daar was het erg druk vandaag, veel drukker dan op de heenreis toen we ook langs Trondheim kwamen! Na Trondheim werd de omgeving direct weer veel mooier met hogere bergen, veel groen en weer bergen met sneeuw in de verte en dat is altijd een mooi gezicht! We wilden onderweg weer picknicken buiten, het was 15 graden en een lekker zonnetje maar we kwamen weinig leuke parkeerplaatsen tegen op het laatste stuk naar Oppdal! Vaak waren het parkeerplaatsen bij een benzinestation en daar vinden wij niks aan dus zijn we doorgereden naar onze camping! Deze ligt schitterend aan een flink stromende rivier die uitloopt in een prachtige waterval! Tegenover ons hele hoge bergen dus de ligging is echt supermooi! We konden nog even niet in ons huisje omdat de eigenaren even weg waren maar die zouden er binnen een half uur zijn en dat was ook zo! Er staan heel veel picknick tafels op de camping dus zijn we gezellig gaan lunchen bij de rivier. Even later konden we terecht in ons minihuisje! Wat een verschil, de ene keer een villa, de andere keer kun je je kont niet keren maar ja, we blijven positief! Het huisje is knus en wel gezellig en keurig schoon dus dat is al weer heel wat waard! Ook kregen we weer beddengoed dus dat scheelt ook weer! Er is maar een slaapkamer beneden en een trap naar boven waar ook 2 kinderen zouden kunnen slapen! Luka en Jonah zouden het geweldig vinden maar Sanne durfde de trap niet op, was ook een enge trap en ze kon op dat zoldertje niet eens staan! Ik weet nog wel dat het reisbureau vroeg of Sanne trappen kon lopen maar natuurlijk niet zo’n akelige wiebeltrap! De bank bleek gelukkig een slaapbank dus deze uitgeklapt maar dan moesten  de tafel en stoelen wel allemaal aan de kant worden geschoven! Sanne vond het allemaal hartstikke leuk en heeft nog heerlijk op de bank met Thieu samen een film gekeken vanavond! Na het eten zijn we langs de rivier gelopen over een heel smal paadje zover als we konden naar een prachtige waterval, echt hartstikke mooi! Thieu heeft een filmpje meegestuurd van de waterval, hij heeft het ook zelf gefilmd maar kan dit niet meesturen. Nog over de camping gewandeld, ook weer wat Nederlanders maar niemand maakte aanstalten voor een praatje dus weer lekker naar ons eigen huisje gegaan! Het is hier nog steeds erg licht buiten en de gordijnen zijn helemaal doorschijnend dus alle badlakens tevoorschijn gehaald en deze voor alle ramen gehangenen het wat donkerder te maken! Hier blijven we nu 2 nachten, morgen een kleine autotocht maken in de buurt en even door het stadje Oppdal een KIWI zoeken! Sanne ligt al te snurken op de slaapbank, jullie voor straks welterusten en tot morgen weer! Lieve groetjes van ons drietjes doei doei XXX