Dinsdag 21 juni van Mosjoen naar Steinkjer 250 km.

21 juni 2022 - Steinkjer, Noorwegen

Hallo allemaal, vandaag waarschijnlijk niet zo’n lang verhaal! Het regende vanmorgen al toen wij wakker werden en het bleef regenen gedurende onze hele reis van vandaag! Soms werd het even wat lichter en brak de zon heel eventjes door maar even later regende het weer zo hard dat je niks meer zag en de ruitenwissers in een flinke versnelling moesten! Gelukkig was het niet zo erg druk op de weg en konden we op ons gemak doorrijden! Ondanks de regen was de natuur rondom ons toch nog steeds erg mooi en als het even droog was probeerden we even te stoppen om de omgeving vast te leggen maar dat lukte vandaag niet! Als er een mooi uitzicht was kon je of niet stoppen of het regende keihard en dan stap je ook niet uit de auto! Helaas dus niet buiten geluncht onderweg en alleen even gestopt voor een plaspauze! Gelukkig heb ik altijd voldoende bij me voor de inwendige mens dus we kwamen niks te kort! Gezellige muziek opgezet en we hebben  alle drie uit volle borst meegezongen en Sanne zit ondertussen te puzzelen of te wachten op een tunnel zodat ze weer kan curven! Om 14.00 uur al bij ons huisje in Steinkjer waar we 12 dagen geleden ook een overnachting hadden! Meteen maar even geluncht en toen is Sanne is meteen begonnen met haar diamond painting want die was bijna klaar en nu dus helemaal klaar! Thieu deed een dutje en ikke lekker even lezen! Inmiddels was het weer droog en kwam zelfs het zonnetje er door! Intussen kwamen er op de camping heel erg veel Nederlandse caravans de camping oprijden en het bleek een caravan reis te zijn van de ANWB met 20 caravans en een enkele camper! Wij hebben natuurlijk een praatje gemaakt en gevraagd of Martine ( we zijn er bijna! ) er ook bij was maar helaas was ze er niet bij! Ze waren al 6 weken onderweg en zouden pas over 2 weken weer terug zijn in Nederland! Zo te zien was het een gezellige club! We zijn nog even richting Steinkjer gereden om boodschappen te doen voor het avondeten en we hebben heerlijk hete kip gegeten met macaroni! Na het eten nog even over de camping gelopen en met wat mensen nog een praatje gemaakt tot dat Sanne toch liever GTST wilde gaan kijken! Vanavond verder niets meer gedaan, morgen rijden we door naar het plaatsje Oppdal waar we 2 nachten blijven. Dit schijnt een bekend skigebied te zijn dus er zullen wel weer prachtige hoge bergen langs komen! Het schijnt ook mooier weer te worden dus dat rijdt ook altijd weer wat gezelliger maar we mogen niet mopperen hoor! We hebben pas 3 dagen wat regen gehad van de 25 dagen die we al onderweg zijn dus helemaal super geboft! Vandaag alweer de langste dag en hier is het nu nog steeds zonnig maar wel frisjes buiten! Voor straks welterusten, ik duik nog even in mijn spannende boek, tot morgen en veel lieve groetjes van ons drietjes doei doei XXX         Toch nog een lang verhaal geworden!!

1. Karla:
    22 juni 2022
    Wat mooi gedaan Sanne! En wat een werk!