Woensdag 8 juni, rustdag in Molde en route over Atlantershavsveien

8 juni 2022 - Molde, Noorwegen

Gisteren zagen we 2 koe op de weg ze liepen bijna tegen de auto papa moest stopen ik tel alle tunnels gisteren haden we 104 tunnels gezien van hele reis ik toe elke dag met papa samen diamantpainting me sjaal van hakken en breien is eentje af ik heb nieuwe wol een hoge brug gezien en daar was echt heel koud ik vind wel leuk bij Noorwegen groetjes van Sanne
Hallo allemaal, vandaag een lekker relax dagje in Molde! Uitgeslapen, ochtendritueel, lekker ontbijten en Thieu en Sanne even aan het knutselen en ikke lezen! Het was minder warm dan gisteren en er stond een flinke wind! Rond de middag kwam het zonnetje door en zijn we naar de Atlantic road gereden, die loopt van Vevang naar Averoya. Dit traject is 8 km lang en loopt dwars door de Atlantishe Oceaan via een aantal bruggen en eilandjes naar het vasteland. We hadden hier al veel over gehoord en omdat we er nu zo’n 30 km vandaan waren moet je dat toch gezien hebben! Gelukkig was het niet zo massaal druk als bij de Geirangerfjord en konden we overal even stoppen om rond te kijken en foto’s te maken! Er waren wat kleinere bruggen maar een hele hoge magnifieke brug die schitterend was om te zien! Ook de omgeving met vele kleine rotseilandjes was prachtig, er was een kort wandelpad langs een berg waar je een super uitzicht had over die hoogste brug! Het was echter heel erg koud daar en een ontzettend harde wind, we hebben het hele pad wel afgelopen maar toen toch maar weer de auto in en weer richting de camping terug gereden! We kwamen nog langs een trolkirke, grotten met watervallen! Dat leek ons supermooi maar de wandeling hier naartoe en de wandeling door die grotten bleken 3 uur te duren en dat is helaas niet aan ons besteed, jammer maar helaas! We wilden nog langs de supermarkt maar Ik moest inmiddels heel erg toiletteren en er staan geregeld toiletten langs de kant van de weg maar die wij tegen kwamen waren allemaal op slot! Uiteindelijk vonden we toch nog een mooi huisje zodat ik weer rustig naar de supermarkt kon! Heerlijke zalm gekocht voor vanavond en broodjes en fruit voor morgen in de auto. We wilden niet meer verder in de omgeving rondrijden omdat we morgen ruim 400 km moeten rijden via Trondheim naar Steinkjer, ons volgende overnachtings adres! We zitten morgen aan de smalle kant van Noorwegen en de ANWB routekaart kunnen we eindelijk omdraaien! Voor ons is dit nu ook allemaal nieuw en spannend want we zijn nooit verder dan de Geirangerfjord geweest! We hebben nog wat gerommeld met de tassen en de verdeling van wat spullen, alles weer een beetje omgegooid, Sanne heeft haar rugzak alweer ingepakt, dus we zijn bijna klaar voor de rit van morgen! In Steinkjer blijven we maar 1 nacht dus dat wordt in en uitladen! De terugweg komen we ook nog een nachtje op deze camping in Steinkjer. Sanne is alweer in dromenland, het is hier nog hartstikke licht en toch al 22.30 uur! Morgen de wekker op 07.30uur, voor straks welterusten, liefs en groetjes en tot morgen weer, doei doei XXX

1. Marloes:
    9 juni 2022
    Hoi Sanne,

twee koeien op de weg? Het moet niet gekker worden!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt in Noorwegen. En heerlijk om zo lang met papa en mama te zijn.
  2. Thieu:
    9 juni 2022
    Papa en mama vinden het ook heerlijk om Sanne met deze reis bij ons te hebben, maar ze mist jullie wel hoor! Knuffels van Sanne
  3. Den Outer:
    10 juni 2022
    Lieve Sanne wat zeg je nou koeien zomaar midden op de weg wat eng ,je zal zeker wel geschrokken zijn.dat tellen van grotten is een leuke bezigheid, het zijn er veel meer dan hier.En heb je ook al vissen tegen stromende water zien zwemmen ,dat doet zalm. Hele fijne vac; Sanne en liefs van Lea