Dinsdag 7 juni van Olden naar Molde

7 juni 2022 - Molde, Noorwegen

Hallo allemaal, alweer vroeg op pad vanmorgen, om 09.15 vertrokken we van ons prachtige plekje vanuit Olden naar Molde. Evenals gisteren was het hier prachtig stralend zonnig weer waardoor alles natuurlijk nog heel veel mooier is onderweg! Vanuit Olden reden we via het plaatsje Stryn richting de Geirangerfjord. Bij Olden lag er een cruiseschip in de haven, bijna vlak voor onze neus, zo ontzettend reusachtig als je die van zo dichtbij ziet! De route was weer zo schitterend vooral met die zon op de bergen en de meren! Wat boften we ontzettend met dit prachtige weer, wetende dat het in Brabant zo ontzettend geregend heeft!  Hoe dichter bij de Geirangerfjord hoe meer sneeuw er lag en we reden weer door hele muren van zeker 2 meter hoge sneeuw en meren die helemaal dicht lagen met sneeuw en ijs, prachtig om te zien! Het was echter ontzettend druk op deze weg, ontzettend veel campers, de meesten Nederlands of Duits maar ook veel campers uit Noorwegen zelf! Ook tientallen motorrijders die overal tussendoor crossen! Het is natuurlijk prachtig weer, deze route is erg toeristisch en veel mensen halen de vakanties van 2 jaar geleden in denk ik! Zelfs op het mooiste uitkijkpunt konden we niet eens meer parkeren! Het stond vol met campers en motoren, zeker wel 30/40! Thieu is even gestopt en ik heb snel een paar foto’s gemaakt dus dat was wel heel erg jammer! Heel erg veel haarspeldbochten wat steeds prachtige panorama’s geeft dus toch wel genoeg moois gezien! Later werd het gelukkig weer een stuk rustiger op de weg en hebben we de veerboot gepakt van Eidsdal naar Linge. Onbegrijpelijk hoeveel auto’s, campers en vrachtwagens nog op zo’n pontje kunnen! Op een mooi plekje aan een klein meertje buiten geluncht en weer doorgereden richting Molde! De TomTom stuurde ons even een andere weg in, heel erg smal en onverwachts 2 koeien voor onze neus op de weg! Gelukkig liepen ze even later de wei weer in zodat we er veilig langs konden rijden! Helaas liep de weg even later dood door werkzaamheden en moesten we weer omdraaien, gelukkig was dat samen maar ongeveer 8 km. We kwamen precies op tijd bij de veerboot uit naar Molde en konden hier zo oprijden. Deze overtocht duurde ongeveer 45 minuten. Ook in de fjord bij Molde lag weer een cruiseschip, die doen goede zaken heb ik het idee! Onze camping lag ongeveer 5 km buiten het centrum van Molde dus daar waren we zo! Helaas viel deze camping en het huisje deze keer erg tegen! Tussen een aantal huisjes door kunnen we de zee en de bergen zien maar daar moeten we goed ons best voor doen! De camping staat vol met campers en die hebben prachtige plaatsen recht voor de zee! Aan de andere kant van ons huisje ligt de autoweg waardoor je dus constant verkeer hoort razen en nog erger…..vliegveld op 2 km. en de vliegtuigen kun je hier bijna aanraken! Het huisje is erg klein, heeft op 2 mini kamertjes 2 stapelbedden, onderste bed is denk ik 1 meter of 1.20 breed dus dat wordt lepeltje lepeltje of Thieu moet vannacht naar boven klimmen!! Maar 2 eetkamerstoelen dus we dachten dat het een 2 persoonshuisje was! Bij de receptie zeiden ze dat alle huisjes dezelfde indeling hadden dus we moeten het er maar mee doen deze 2 nachten! We hebben wel een afwasmachine!! Hopelijk het volgende huisje weer wat beter, maar we zijn natuurlijk ook wel heel erg verwend met al die prachtige huisjes die we tot nu toe gehad hebben! Gewoon lekkere Hollandse macaroni gemaakt vanavond en na het eten nog een klein stukje over de camping gelopen, maar zo s’avonds is het erg fris buiten dus al snel weer terug naar ons mini huisje! Sanne heeft nog gediamond painting en ikke de reisgidsen weer verder doorgelezen wat ons nog te wachten staat! Morgen gaan we een klein stukje rijden over de Atlantic veign, moet een prachtige route zijn met heel veel bruggen over ongeveer 8 km. We zijn weer benieuwd! Sanne heeft net even gefacetimed met haar woonhuis en is nu naar bed! Voor straks welterusten allemaal en lieve groetjes van ons drietjes doei doei XXX

1. Marloes:
    8 juni 2022
    Wat een prachtige foto's weer. Jullie hebben inderdaad heerlijk weer daar.
  2. Karla:
    8 juni 2022
    Zon, sneeuw, bergen,water, Thieu, Sanne , Thea , alles ziet er prachtig uit!
    Wat een mooie foto’s en verhalen!