Maandag 6 juni, rustdagje in Olden

6 juni 2022 - Oldedalen, Noorwegen

Hallo allemaal, vanmorgen al heel vroeg snel in de kleren en ontbijten en om 10.00 uur zaten we al in de auto onderweg naar de mooie gletsjer Briksdal. Vanaf ons huisje is dat maar 15 minuten rijden maar 4 jaar geleden was het daar zo druk dat parkeren een probleem was en nu met Pinksteren en zoveel toeristen zou dat waarschijnlijk nog erger zijn! Nu was er nog plaats genoeg om te parkeren en waren we heerlijk vroeg daar! Meteen zo’n karretje gehuurd evenals 4 jaar geleden voor bejaarden,  mensen slecht ter been, gehandicapten en luie mensen en laat ons nou aan al die criteria voldoen ha ha, met een chauffeur die ons dan bijna helemaal naar boven op de berg naar de gletsjer brengt! Als je dat stuk zou moeten lopen zou je hier zeker ruim een uur over doen ( heel hoog de berg op ) als het niet langer is en dan ook nog naar beneden! Waar je wordt afgezet moet je zeker nog 20 minuten heen naar de gletsjer lopen en ook weer terug lopen waar je bent afgezet! De chauffeur blijft boven wachten totdat je weer terug komt! Een hele aanslag op mijn knieën!! Vlak lopen lukt nog wel maar naar boven en beneden en ook nog over hobbelige stenen was een super aanslag ondanks de injectie die ik in mijn knie gehad heb, vreselijk! Eenmaal beneden heerlijk een ijsje gehaald en even uitgerust op een bankje en dan kom ik wel weer bij! Ook hadden ze daar DE heerlijke wafels met room en jam waar we al de hele week naar op zoek waren! Een vrouw op een parkeerplaats onderweg vertelde aan Sanne dat ze toch echt de Noorse wafels moest proeven omdat die zo lekker waren! Dat moet je dus tegen Sanne zeggen die dan natuurlijks dagelijks vraagt naar die wafels! Sanne dus ook weer gelukkig en ze waren ook heerlijk! Bij het huisje hadden we nieuwe buren waar we gezellig even ( een klein uurtje! ) mee gekletst hebben. De verder middag heerlijk buiten bij het huisje gezeten, niet te geloven maar het was hier een stralende zonnige dag met 24 graden! Eind van de middag naar het dorpje Olden gereden, alvast getankt voor de grote reis van morgen, boodschappen gedaan en voor de eerste keer uit eten geweest! Heerlijk buiten op een terras met uitzicht over het meer! Tot 20.00 uur buiten gezeten maar dan wordt het toch al snel frisjes! Nog wat gerommeld en alweer wat ingepakt en klaar gelegd voor morgenvroeg! Morgen rijden we naar Molde, we rijden dan langs de Geirangerfjord en de Trolstigen, een weg met tig haarspeldbochten!! Daar zijn we in 2010 met Boldermann reizen langs gekomen maar verder naar het noorden zijn wij nog nooit geweest dus voor ons ook erg spannend allemaal!
Voor straks welterusten, Sanne schrijft morgen weer want ze slaapt al! Gelukkig niet uit bed gevallen! Heel veel liefs, groetjes en tot morgen weer doei doei XXX

1. Marloes:
    6 juni 2022
    Fijn dat jullie zo goed voorbereid zijn. Dan weet je precies waarvoor je vroeg moet opstaan.
    En die wafels zullen Sanne inderdaad al een paar dagen hebben beziggehouden. Fijn dat ze er vandaag waren dan!
  2. Marco en ellen:
    7 juni 2022
    we volgen jullie al vanaf het begin ,blijft mooi of wordt steeds mooier,behalve de knie dan!!