Zondag 5 juni van Voss naar Olden

5 juni 2022 - Oldedalen, Noorwegen

Uit kijk toren als Titanic hoge bergen en heel veel sneeuw gezien met watervallen en bij ons huisje staan veel schapen met baby’s schaapjes  en spelletjes gedaan met mama samen

Hallo allemaal, Sanne heeft de smaak te pakken en wil nu ook dagelijks een stukje schrijven, ook is ze volop aan het “ vloggen” of hoe dat ook mag heten als een echte puber en stuurt dit naar haar woonhuis en haar vriendinnen maar superleuk! We vertrokken vanmorgen al om 09.15 uur uit Voss naar het noorden en zoals we nog  wisten van 4 jaar geleden was het een schitterende route waar we volop van genoten! Het is gewoon niet te omschrijven, bergen, meren, watervallen, hele grote hoogte’s, sneeuw zowel op de bergen als beneden op het water, haarspeldbochten, schitterende vergezichten, kabbelende rivieren, lieflijke dorpjes in een dal, gewoon supermooi allemaal en constant genieten! Voor diegene die ooit naar Noorwegen gaat is deze route zeker een aanrader! Deze keer ook een oversteek met de boot van Vangsnes naar Dragsvik maar dat is best een leuke afleiding. Het is duidelijk drukker op de weg dan 4 jaar geleden, vooral veel Nederlanders met campers maar ook gewoon met de auto en ook veel mensen uit Noorwegen zelf. De campings waar we langs reden stonden aardig vol! Het is natuurlijk nu wel pinksterweekend en het is hier prima weer! De temperaturen schommelen onderweg van 10 naar 17 graden, bijna steeds een lekker zonnetje, heel af en toe bewolkt zodat je denkt dat het zal gaan regenen maar geen druppel! We konden zelfs buiten lunchen in het zonnetje aan een prachtig meer! We zijn een klein stukje omgereden omdat we perse de toeristische route via weg nummer 13 wilden rijden! Via Skei en Byrkjelo gereden wat ook een schitterende route is met wat meer groen op de bergen, bredere meren en toch ook nog sneeuw op de bergen wat toch altijd weer een prachtig vergezicht geeft! Het was wel een lange dag omdat je gemiddeld per uur maar 50 km. rijdt.  250 km. lijkt niet veel als je vertrekt maar we waren toch pas om 16.00 uur bij onze nieuwe overnachtings hytte. Sanne is zelfs het laatste uur in slaap gevallen in de auto! Eerst de auto weer leeg gehaald waarna we zelfs nog even buiten konden zitten in het zonnetje, we hebben weer een prachtig uitzicht over het meer en de bergen. Als de zon weg is wordt het nog wel snel frisser. Beetje lui broodjes knakworst gemaakt met daarna nog een lekker toetje! Thieu en Sanne weer even aan de diamond painting, Thieu vindt dat heel ontspannend na zo’n lange autorit. Vanavond nog  spelletjes gedaan met Sanne en nu ligt ze alweer lekker te slapen dus tijd voor mijn E-reader haha! Hopelijk kukelt ze niet uit bed want ze ligt boven in een stapelbed maar bed is erg smal! Op de grond een aantal dekbedden en kussens neergelegd zodat ze niet te hard valt! Morgen rustig aan, naar een gletsjer hier vlakbij en even naar het dorpje Olden en Stryn. Bij Olden komen cruise schepen aan dus misschien wel leuk om even te kijken. Voor nu welterusten, liefs en groetjes doei doei XXX

1. Sophie en Fred:
    5 juni 2022
    He Sanne...leuk geschreven...misschien kan je eens een hele dag opschrijven 😉.
    Heeft mama ook een keerje een rustdag

Groetjes van ons.
  2. Mieke:
    6 juni 2022
    Hoi . Ja echt leuk dat Sanne ook schrijft. Maar ook super dat ze dat naar haar woning stuurt. Kunnen zij ook gezellig mee genieten. De foto's zijn prachtig !!. En fijn dat het weer ook zo mee werkt. Heel veel groetjes. Fijne vakantie.