Donderdag 16 juni van Bodo naar Moskenes per veerboot en naar camping in Ramberg Lofoten

16 juni 2022 - Ramberg, Noorwegen

Hallo allemaal, al heeeeeeeeel vroeg wakker en al om 07.30 uur in de auto op weg naar de Ferry in Bodo om zeker niet te laat te komen! We waren daar al om 08.15 en waren de allereersten dus nog een heel tijdje wachten tot het vertrek van de veerboot om 11.00 uur! Eerst even ontbeten in de wachtruimte want dat hadden we nog niet gedaan! Het was al lekker weer dus af en toe loop je dan even naar buiten afgewisseld met weer even in de auto zitten! Sanne zat te puzzelen en ik had mijn spannende thriller uit Noorwegen ( boek is nu uit!) De veerboot vertrok op tijd en we hadden 3 mooie plekjes helemaal vooraan omdat wij ook als eerste de boot op mochten rijden! De overtocht duurde 3,5 uur, de zee was gelukkig rustig maar af en toe golfde het toch wel een beetje wat Sanne toch wel wat eng vond. Rond 14.30 kwamen we aan op de Lofoten en het was schitterend zonnig weer. De rit naar onze camping was maar 30 km. maar het was in een woord SCHITTEREND, jeetje wat is het daar super super mooi, nog mooier dan al het moois dat we de afgelopen 3 weken gezien hebben!   Het enige vervelende was dat bijna alle parkeerplaatsen vol stonden met campers ( die daar waarschijnlijk ook overnachten) zodat je bijna niet kon stoppen om foto’s te maken op prachtige uitzichtpunten en Iedereen kwam natuurlijk tegelijk van de boot dus was het even file rijden, er is maar 1 hoofdweg op de Lofoten, maar na een tijdje verspreid het zich toch en kun je rustig doorrijden. Ik kan gewoonweg niet meer omschrijven hoe geweldig mooi het daar is, je kijkt continu je ogen uit, de ene WOW na de andere WOW, zelfs Sanne zei geregeld WOW en we boften zo met die zon, dat maakt het allemaal tig keer zo mooi! We hebben een prachtig huis met een hele grote huiskamer, badkamer met wasmachine en droger en een grote keuken! Je kan hier gewoon met een gezinnetje wonen! Het uitzicht is niks alleen aan de achterkant mooie hoge bergen maar 1 minuut lopen en dan zijn we op een strandje met prachtige vergezichten dus hier houden we het wel 3 nachten vol! In het restaurant op de camping gegeten en na het eten toch nog een uurtje gaan rondrijden omdat het zo vreselijk mooi is en we hier maar 2 hele dagen hebben! Hier vlakbij ligt de Fredvang brug waar we even overheen gereden zijn,  een supermooie brug met bovenop een geweldig uitzicht maar helaas geen stopplaats! Dat kunnen ze hier in Noorwegen hoor, bruggen bouwen! Mijn broer Meindert en zijn vrouw zijn hier enkele jaren geleden ook geweest dus wel leuk om ze nu wat foto’s te sturen! Sanne ging al op tijd naar bed want we waren er al voor zevenen uit! Morgen gaan we een lange route rijden over de Lofoten! Thieu krijgt hier helaas geen rustdag, daar is het veel te mooi voor! De terugweg op de boot kan hij weer bijslapen haha! Thieu heeft een  video meegestuurd over de Lofoten omdat de foto’s nooit alle moois goed weergeven. Het is al 23.15 en hartstikke licht hier, Thieu heeft zijn bed ook al opgezocht dus ik ga zo ook maar eens die kant op! Heel veel liefs en tot morgen en welterusten doei doei XXX

1. Marco en ellen:
    17 juni 2022
    hoi, iedere ochtend lees ik met veel plezier jullie reisverslagen,mooi dat je mond nog steeds openvalt van de prachtige natuur.Thea die stilvalt komt niet zo vaak voor!!Alhoewel geef ze een mooi boek en...........
  2. Thieu:
    17 juni 2022
    Ha ha soms kan ik even heel stil zijn en genieten van al het moois☺️ Fijn voor Thieu