Woensdag 15 juni van Nesna naar Salt-Straumen

15 juni 2022 - Saltstraumen, Noorwegen

Hallo allemaal, jullie hebben allemaal goed geduimd! Het was bijna de hele dag droog vandaag en nu schijnt zelfs de zon en is de hemel gewoon helemaal blauw en het is bijna 22.00 uur! Vanmorgen al vroeg vertrokken ( 09.45 ) omdat we bijna 300 km moesten rijden en ook nog 2 keer een Ferry oversteek hadden. Het was gelukkig droog en daar waren we al heel blij mee! De lucht was nog wel wat donker en de bovenste helft van de bergen hingen nog in de wolken maar langzaamaan trok het steeds meer open en kwam de zon langzaam maar zeker erdoor en dan is alles toch gewoon zoveel mooier! Deze route op kustweg no 17 van Nesna naar Salt-Straumen was weer schitterend met ontzettend veel prachtige vergezichten en vooral heel veel water, mooie bruggen, eilandjes in het water, watervallen, bergen die steeds hoger werden en ook veranderden qua kleur en vorm, leuke rode huisjes tegen de berghellingen en ga zo maar door, alleen maar genieten! Helaas kun je niet overal stoppen om al het moois vast te leggen! De veerboot kwam er net aan toen wij aan kwamen rijden dus dat was boffen! De overtocht duurde een uur en tijdens deze overtocht passeerden we de poolgrens. Je moet goed kijken op de foto want de boot kwam niet echt dichtbij! Bij de tweede oversteek moesten we een kwartiertje wachten maar dat stelt niks voor! Het was heerlijk rustig op de weg zodat we op ons gemak konden rijden en rondkijken naar al het moois! Vlakbij de camping hebben we nog wat kleine boodschappen gedaan voor het avondeten. Rond 16.00 uur waren we op de camping die vol staat met campers en bijna alle huisjes zijn bezet! Als ze allemaal morgen de oversteek maken naar de Lofoten wordt het druk daar maar er gaan ook veel mensen naar de Noordkaap voor de langste dag op 21 juni hoorden we. We hebben weer een minihuisje maar dat is voor 1 nachtje geen probleem! Er is alleen geen 2 persoonsbed alleen 2 stapelbedden. Er is een heerlijke bank dus Thieu heeft besloten om op de bank te gaan slapen vannacht! Morgen op tijd uit bed, het is ongeveer 3 kwartier rijden naar Bodo waar we oversteken naar Moskenes op de Lofoten! Om 11.00 uur vertrekt de boot en de overtocht duurt 4 uur en dan zijn we eindelijk op die prachtige Lofoten dus we zijn heel erg benieuwd en vinden het best heel spannend maar ik vind het ook helemaal geweldig! Hopelijk blijft het de komende dagen mooi weer, het ziet er voor nu heerlijk uit dus we blijven duimen! Welterusten allemaal en tot morgen, heel veel lieve groetjes van ons drietjes, doei doei XXX