Donderdag 2 juni, “ rustdagje” in Roldal

2 juni 2022 - Røldal, Noorwegen

Hallo allemaal

Eigenlijk wilden we een rustdag houden op de dagen dat we op een camping zijn maar na ons dagelijkse ochtendritueel en een ontbijt zei Thieu het toch saai te vinden om de hele dag rondom de camping te blijven hangen! Ik heb daarom op goed geluk een route samen gesteld die niet zo heel overdreven lang was ( dacht ik dus!! ) Het was een beetje bewolkt maar het zonnetje kwam er toch regelmatig doorheen, rond de 11 graden maar prima autoweer. We reden een route die niet eens op de ANWB kaart staat maar deze was zo schitterend mooi, niet in woorden of foto’ uit te drukken, echt geweldig! We reden steeds hoger de bergen in op een niet al te brede weg! Er lag steeds meer sneeuw zowel op de bergen als beneden in het dal op de rivieren dus gewoon een grote witte wonderbaarlijke wereld! We reden door muren van sneeuw van wel 3 meter hoog! Uiteindelijk leek het mistig te worden maar toen reden we dus gewoon in de wolken. Gelukkig was de weg nog wel zichtbaar maar links en rechts zag je even niks meer! Sanne vond het allemaal maar een beetje eng maar gelukkig begon even later de afdaling zodat de wereld weer zichtbaar werd en Sanne weer helemaal opgelucht was! De wegen zijn dan zo smal dat je soms even achteruit moet rijden als er een tegenligger aankomt omdat je elkaar niet kunt passeren en er dan natuurlijk net geen inham is, dat is wel eens akelig hoor! Een keertje kwam er een idioot die ons zo hard tegemoet kwam dat hij nog net aan de kant kon maar zijn auto slingerde wel even! In een dorp was een hele grote supermarkt waar we weer voor 2 dagen inkopen gedaan hebben en een lekker broodje voor de lunch van vandaag! Nog een klein stukje verder naar het zuiden gereden en daarna via weg no 13 weer terug naar Roldal. Deze weg hadden we 4 jaar geleden ook gereden en we kwamen weer langs die prachtige waterval. Helaas waren ze daar aan het werk en konden we niet meer zo heel dichtbij komen dus snel even gefilmd en weer doorgereden! Achteraf hebben we zeker ruim 150 km gereden en waren we ruim 4 uur onderweg geweest!  Sanne heeft een nieuwe hobby en turft alle tunneltjes waar we doorheen rijden! Watervallen zijn echt niet te tellen haha.Thuis aangekomen pizza in de oven, dat hadden we Sanne beloofd als we een oven in ons huisje hadden! Vanavond eigenlijk niks meer gedaan, Sanne en Thieu weer even aan de diamond painting en Sanne aan het breien. Ik heb boven de kaarten en papieren van Noorwegen gezeten voor de route en bijzonderheden voor morgen! Morgen gaan we naar Voss, ongeveer 225 km rijden vanaf Roldal. Ik weet nu al dat deze route prachtig wordt want 4 jaar geleden hebben we dezelfde route gereden maar dan van de andere kant dus dat gaat goed komen! We hebben er weer zin in! Voor nu allemaal welterusten, ik duik nog even in mijn e-reader, gezellig dat jullie met ons meereizen, liefs en groetjes van ons drietjes en tot morgen doei doei XXX

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Angelien:
    3 juni 2022
    Wat een mooie foto,s , die jullie allemaal plaatsen. Het lijkt me ook een prachtig land Noorwegen, misschien voor ons ook eens een optie. Geniet maar lekker van jullie fijne vakantie, hier alles oké 😀🖐☀️☀️🍀🙋‍♀️
  2. Marloes:
    3 juni 2022
    Leuk om jullie reis te volgen en wat mooie foto's in de natuur! Geniet ervan!
  3. Mart Gerwen:
    3 juni 2022
    Het zijn prachtige foto,s .Wat een mooi land! Geniet van jullie rondreis .Groetjes van ons.
  4. Den Outer:
    3 juni 2022
    Hallo drietjes ,Sanne heeft gelijk, ook hadden jullie sneeuwketing moeten opleggen als ik het tevoren had geweten en reis met jullie mee dan niet een maar meerdere broeken voll.Gelukkig is toch alles goed gegaan Thieu het is niet servalviel
    En steigendt verkeer heeft voorrang, maar er is altijd zo iets geven en nemen, Wij hebben weer genoten van jullie spannende verslag .Liefs van ons.