Vrijdag 3 juni, van het Roldal naar Voss

3 juni 2022 - Vossevangen, Noorwegen

Hallo allemaal, vanmorgen weer op tijd uit bed, ochtendritueel en ontbijten, huisje weer opruimen en om ongeveer 09.30 uur vertrokken we vanuit het Roldal naar het plaatsje Voss voor onze volgende overnachtingen! De afstand was maar 135 km. voor vandaag dus wilden we eigenlijk met een omweg naar Voss rijden maar omdat het niet echt opschoot besloten we toch maar de gewone route te rijden! Voor Noorwegen was het redelijk druk, de wegen soms smal en veel caravans en campers op de weg waardoor het soms wat langzamer ging en wij rijden vaak al langzaam als dit mogelijk is! De route was wel weer prachtig zoals altijd! Bergen, meren, watervallen, tunnels, je raakt niet uitgekeken! Bij Het plaatsje Odda is een gigantische waterval waar we natuurlijk even gestopt zijn! Sanne vindt het allemaal prachtig om naar te kijken! We zijn nog even door het plaatsje Odda gelopen maar dat hadden we na een kwartiertje wel gezien dus toch maar weer doorgereden! Sanne liet haar oog wel vallen op een hamburgertent maar daar was het toch nog iets te vroeg voor haha! Eigenlijk wilden we via 2 pontjes oversteken maar bij aankomst leek het of deze niet meer vaarden, het was allemaal erg onduidelijk! Bij navraag bleek ook dat we nog 2 uur zouden moeten wachten dus maar weer doorgereden. Via een nieuwe brug over de Hardangerfjord en aansluitend een tunnel van 7,7 km. waren we al een aardig eindje richting Voss. Omdat er een wegafsluiting was werden we via een andere route omgeleid die onverwachts zo mooi was en waar we nogmaals een schitterende waterval tegen kwamen! We konden via een aantal trappen vlakbij komen en dat was weer hartstikke mooi! Sanne begon al meteen het liedje van K3 te zingen: waterval!
Rond 14.00 waren we al bij Resort Voss, een prachtig huisje helemaal boven op de berg met een prachtig uitzicht! Ik denk dat dit het mooiste huisje is wat we tijdens deze reis gaan krijgen, echt prachtig! We hebben zelfs een sauna en een wasmachine! Van deze laatste maar meteen gebruik gemaakt zodat we weer even vooruit kunnen! Sanne begint altijd meteen met haar diamond painting terwijl wij alles weer een plekje geven. Eerlijk gezegd zijn we verder lui geweest vandaag, lekker gelezen op het balkon maar dat werd toch al snel te koud! Het weer is droog en zonnig maar toch maar 12/13 graden! Gezellige muziek opgezet van Mama Mia en Sanne heeft volop gedanst! Voor morgen nog uitzoeken wat we gaan doen dus ik ga nog even neuzen in de reis suggesties van het reisbureau en ik moet nog een wasje ophangen, net of ik thuis ben haha!

Voor nu welterusten voor straks, liefs en groetjes en tot morgen, doei doei XXX

1. Sophie en Fred:
    3 juni 2022
    Mooie foto's...en een mooie vaatwasser.
    Net thuis.
    Wat we ons afvroegen...moet je bij ieder vertrek het huisje weer helemaal schoon maken?
  2. Thieu:
    4 juni 2022
    Hoi hoi ja huisje weer schoon achterlaten maar dat is zo gebeurd! Wordt niet vuil in 2 nachten. De dekbedden netjes neerleggen, vaatwasser leeg maken en ff met doekje over aanrecht, wastafel en toilet! Half uurtje werk samen. Het heen en weer sjouwen van alle tassen en beddengoed etc. Is meer werk maar dat hoort er nu eenmaal bij! Als je huisje laat poetsen kost ongeveer 60 euro per huisje, dat kunnen we leuker besteden haha XXX
  3. Margreet:
    4 juni 2022
    Wat is het daar mooi zeg. Spectaculaire natuur. Geniet van jullie reis!