Woensdag 1 juni van Amli naar Roldal

1 juni 2022 - Røldal, Noorwegen

Hallo allemaal, daar zijn we weer! Al om 07.30 uur uit bed, het huisje weer opgeruimd, de spullen weer ingepakt, op ons gemak ontbeten en om 09.30 uur vertrokken naar onze nieuwe accommodatie in Roldal. Hoewel ik alle tassen goed gesorteerd heb ingepakt ben je toch wel even hiermee bezig voordat alles weer op zijn plek in de auto en aanhanger ligt! Dat zal nog zeker een stuk of 12 keer moeten gebeuren tijdens onze rondreis door Noorwegen maar dat hoort er nu eenmaal bij en het weegt niet op tegen al het moois wat we onderweg zien!
We vertrokken met prachtig weer, heerlijk zonnetje, 14 graden en de route was schitterend! Heel veel groen, hoge bergen, meren, flinke hoogte’s en afdalingen met haarspeldbochten! Geregeld gestopt voor een plaspauze, even iets eten of drinken of gewoon even bij een mooi uitzichtpunt of te genieten van de prachtige omgeving! Op een gegeven moment waren de bergen zo hoog en lag er sneeuw bovenop de bergen! Hoe dichter we bij het Roldal kwamen hoe meer sneeuw er lag, echt super schitterend om te zien! Niet op foto’s vast te leggen zo supermooi! 4 jaar geleden hebben we deze weg ook gereden maar dan naar de andere kant en we wisten nog wel dat deze zo schitterend was! Zelfs Sanne zei geregeld “ wow” als er weer een mooi uitzicht was! Onderweg hadden we heel even wat regen maar over het algemeen was het prachtig weer!

Rond 15.00 waren we op onze camping in Roldal. Een mooie en schone Hytte met prachtig uitzicht over een meer en besneeuwde bergtoppen. Dit was echt een camping met maar enkele “ hytter” maar vooral veel campers! Caravans zie je eigenlijk niet hier. Gelukkig hadden we hier wel WiFi zodat ook Sanne haar vriendinnen eens kon appen en even kon FaceTimen met haar huisgenootjes! Even heerlijk geluierd ( Diamond painting en lezen ) gewoon lekker Hollands gekookt ( boodschappen gisteren al gedaan!) en na het eten over de camping gewandeld naar het meer, Sanne heeft stenen gezocht, wordt weer een nieuwe hobby want die wil ze gaan schilderen?!

Morgen gaan we een beetje de omgeving verkennen maar rustig aan en niet teveel kilometers rijden! Volgens de weerberichten krijgen we morgen veel regen maar misschien valt het mee, we zullen zien! Voor nu welterusten, liefs, groetjes en tot morgen weer, doei doei XXX