Maandag 13 juni van Bronnoysund naar Nesna

13 juni 2022 - Nesna, Noorwegen

Hallo allemaal, nou dat was me het dagje wel!! Echt de dertiende vandaag! We waren al op tijd wakker en zaten ook al om 09.00 uur in de auto op weg naar Nesna. Zoals voorspeld regende het bijna de hele dag en was alles in de omgeving grauw en grijs waardoor de omgeving natuurlijk veel minder mooi lijkt dan het zou zijn met een heerlijk zonnetje! De route was ook minder spectaculair dan anders, die viel voor vandaag een beetje tegen maar er zal nog genoeg moois komen, daar zijn we niet zo bang voor! Maar dan…… we moesten vandaag met 3 veerboten onze weg vervolgen naar Nesna. Bij de eerste veerboot waren we prima op tijd en deze vertrok 10 minuutjes later. Deze overtocht duurde maar 20 minuten en bijna iedereen bleef in de auto zitten ook omdat het slecht weer was! Rond 10.30 kwamen we aan bij de tweede veerboot, van Forvik naar Tjotta, deze vertrok echter pas om 12.00 uur! Ik had een boekje met tijden van veerboten maar deze stond niet in dat boekje. Ook kun je nooit precies zeggen wanneer je bij een veerboot aankomt dus verstand op 0, gelukkig waren er toiletten en een kleine binnenruimte waar we even gezeten hebben en daarna maar verder gewacht in de auto. Sanne had haar breiwerk binnen bereik dus die zit dan gewoon heerlijk achterin te breien! Deze overtocht duurde een uur, dus gezellig naar binnen waar je leuk voor het raam kunt zitten en naar de mooie omgeving buiten kunt kijken alleen was deze nog steeds grauw en grijs! Natuurlijk wel even wat lekkers gehaald op de boot zodat we meteen geluncht hadden! Het was vandaag veel te slecht weer om buiten te lunchen dus dit was een leuk alternatief maar toen kwam de laatste veerboot van Levang  naar Nesna! We waren om 14.15 bij de veerboot en deze zou gaan om 15.05 dus 3 kwartier wachten vonden we geen probleem! Pas om 15.05 kwam er iemand langs de auto’s om te zeggen dat de veerboot niet ging omdat de  “ chief” ziek was!! Om 17.00 uur zou de veerboot pas weer gaan! Heel veel auto’s draaiden om en vertrokken weer bij de veerboot! Wij hebben gezocht op de kaart en op googlemaps hoe we zouden moeten rijden om via een andere route naar Nesna te rijden maar dat zou een omweg zijn van meer dan 200 km en dat is op die wegen heel erg lang rijden! Die grappenmaker van de veerboot zei dat wij een verouderde kaart hadden en dat er een nieuwe weg was zodat je in een uur in Nesna zou zijn! Wij dus ook maar omgedraaid want een uur rijden was beter dan nog 2 uur daar wachten toch!? Na ongeveer 25 km rijden op weg no 808 bleek deze te eindigen bij een groot hek en een groot meer!!! We konden daar dus helemaal niet verder! Weer omgedraaid ( weinig keus!) en terug gereden naar de veerboot en intussen de kilometers berekend die we om moesten rijden en dat waren er echt meer dan 200 dus toch maar besloten bij de veerboot te gaan wachten! Onze camping lag nl meteen aan de haven bij de veerboot en Thieu had weinig zin nog 200 km te rijden! Natuurlijk was de rij intussen heel veel langer dus we hadden al ingeschat dat we 1 of 2 veerboten moesten wachten! Gelukkig altijd voldoende eten en drinken bij, Sanne zat alweer te breien en Thieu zou even zijn ogen dicht doen! Wonder boven wonder begon even later de stoet auto’s, campers en motoren toch te rijden en konden wij als allerlaatste auto toch nog op de veerboot en deze vertrok om 16.15! 20 minuten later stonden we vol verbazing al aan de overkant en onze camping lag meteen aan de haven! Ons huisje ligt erg mooi aan de haven met uitzicht op de bergen die nog steeds in een grijze nevel hangen! Ook is het huisje ruim en gezellig met een keigrote veranda en een zwembad op de camping! Helaas morgen weer erg veel regen verwacht dus geen veranda en geen zwembad helaas! Gelukkig is de voorspelling over een paar dagen weer beter en hopelijk blijft dat zo want dan komen we op de Lofoten! Al met al een enerverende dag maar morgen is er weer een dag en dan is het niet meer de dertiende haha! We blijven positief, welterusten en heel veel liefs en groetjes van ons drietjes doei doei XXX

1. Angelien:
    13 juni 2022
    Tjonge tjonge, wat een pechdag voor jullie. Maar verder heeft er jullie nog niks tegen gezeten, morgen weer een fijne nieuwe dag met heel veel moois😘🙋‍♀️
  2. Marloes:
    14 juni 2022
    Zo'n dag mag je snel weer vergeten Thea. Better days are coming!
  3. Ad en Corry van Houtum:
    14 juni 2022
    Ja dat is erg balen en is het soms moeilijk je frustraties te bedwingen..
    Jammer dat het "K" weer was anders had je toch een beetje kunnen genieten. Zo'n dag komt er bij onze reisjes ook weleens voorbij. Slechte of volle camper plaats. Noopt ons ook om weer te gaan zoeken
    , waar nu naartoe. Of kunnen de plaats niet vinden of bereiken. Te lage tunnel. Groetjes Corry en ad