Maandag 30 mei van Hirtshals naar Kristiansand

30 mei 2022 - Åmli, Noorwegen

Hallo allemaal, vanmorgen al om 08.00 uur aan het ontbijt en al vroeg vertrokken richting de boot. Je denkt dat dit altijd wel goed wordt aangegeven maar het is altijd weer een doolhof rondom zo’n haven waar je doorheen moet! Gelukkig toch snel gevonden en al op tijd ingecheckt bij de goede Ferry want bij Hirtshals vertrekken er ferry’s naar verschillende steden! Het was erg druk maar vooral ontzettend veel campers en vrachtwagens! We zijn dus duidelijk niet de enigen die door Noorwegen gaan reizen! Onbegrijpelijk dat dat allemaal in zo’n boot past! Er was niets in de haven om bv koffie of iets anders te halen, best wel vreemd want meestal is dat wel mogelijk! Gelukkig wel een toilet gebouw en daar waren we al blij mee! Sanne heeft een film gekeken in de auto en Ikke gelezen! Thieu wandelt dan geregeld even rond. De Ferry vertrok op tijd, het was prachtig weer dus we konden heerlijk buiten in het zonnetje de afvaart bekijken! Sanne vond het allemaal heel erg spannend!  Daarna door de hele boot gelopen, Sanne  was helemaal verbaasd dat er zoveel restaurants en winkels waren op zo’n boot!

In een van de restaurants een broodje gegeten en daarna in onze gereserveerde stoelen gaan zitten, ( had het reisbureau gereserveerd!)  Thieu deed een dutje, Sanne keek gezellig naar buiten en ik heerlijk wat gelezen! Mijn eerste boek al uit!!

De overtocht duurde 3,5 uur! Het duurt altijd weer even voordat je de boot af bent en door het drukke verkeer eindelijk buiten de stad bent!

We hoefden maar ongeveer 100 km te rijden naar onze eerste overnachting in Amli maar deden hier zeker 2 uur over! De route was meteen al prachtig, een heerlijk zonnetje, meren en bergen, echt weer het mooie Noorwegen dus dat was meteen genieten!

Het huisje meteen gevonden, het ligt echt prachtig aan een meertje maar ook midden in het groen ver van de bewoonde wereld ( dus geen WiFi vandaag!) Sanne is meteen gaan diamond painting en Thieu en Ikke hebben nog een tijdje buiten in de zon gezeten! Hollandse erwtensoep warm gemaakt en daarmee meteen ook ons boodschappen krat wat lichter gemaakt haha! Vanavond verder niets meer ondernomen, morgen eens kijken wat we gaan doen want we blijven hier 2 nachten!

In ieder geval een winkel zoeken en wat boodschappen doen om weer eens gezond te koken!

Voor nu welterusten en liefs van ons uit Noorwegen doei doei XXX

1. Sophie en Fred:
    30 mei 2022
    Tip om zelf wifi-netwerk te maken: Thieu kan zgn hotspot maken via netwerk, jij wifi op jouw telefoon aanzetten en wachtwoord intypen, wat op Thieu's telefoon verschijnt. Gaat van bundel Thieu af...maar hij heeft voldoende GB's. Grtz
  2. Marloes:
    31 mei 2022
    wauw! wat een goed en mooi begin van jullie vakantie! leuk om mee te kunnen lezen
    groetjes van ons allemaal van de Berg!