Zaterdag 18 juni autotocht naar zuidelijkste punt van de Lofoten

18 juni 2022 - Ramberg, Noorwegen

Hallo allemaal, alweer onze laatste dag op de Lofoten helaas! 3 dagen zijn ook veel te snel voorbij! Vanmorgen weer heerlijk op ons gemak gedaan, nog een wasmachine gedraaid zodat morgen alles schoon mee kan en we met alles vooruit kunnen tot we in Nederland terug zijn! Op de laatste 3 campings lag er al beddengoed en linnengoed wat we niet verwacht hadden dus dan hoefden we niks van onszelf te gebruiken! Rond de middag naar  de andere kant van het eiland gereden naar het plaatsje A. Eigenlijk moeten er nog 2 puntjes op die A als je het op zijn Noors schrijft! Het is echt het zuidelijkste punt van de Lofoten! Vanaf een hele grote parkeerplaats die vol stond met voornamelijk campers en waar we gelukkig nog een plaats konden bemachtigen liep een voetpad en na nog een klein stukje over gras en stenen lopen kwamen we bij het einde van het eiland. Echt weer een schitterend uitzicht natuurlijk! Het was vandaag wel wat bewolkt, vannacht had het geregend maar vanmiddag brak de zon toch weer door! Het was vandaag redelijk druk overal op de weg vooral rondom Moskenes waar vandaan de veerboot gaat dus daar is het een komen en gaan van toeristen! Nog even bij de veerboot gekeken waar we morgen precies moeten zijn en daarna weer terug richting de camping gereden. Inmiddels scheen de zon weer volop en genoten we weer volop van de prachtige omgeving! Nog enkele zijweggetjes ingereden maar Sanne viel in slaap in de auto en had het wel een beetje gehad met al dat auto rijden! Nog even wat inkopen gedaan voor de inwendige mens en lekker terug naar het huisje! Thieu en Sanne hebben gekookt en daarna zijn we nog even naar een kerkje hier vlakbij gereden! Dat zag er zo mooi uit maar helaas was het gesloten dus konden we niet binnen kijken! Vanavond alles weer ingepakt en voor zover mogelijk de auto al geladen want morgen gaan we al om 07.00 uur met de veerboot naar het vasteland terug! Beter dan zo heel vroeg maar alle overtochten waren voor morgen al volgeboekt behalve die van 07.00 uur! Je kunt ook zonder ticket in de rij gaan staan en meestal kun je dan nog wel op de boot maar het is momenteel zo druk dat we dat risico niet willen lopen! Morgen slapen we voor het eerst in een hotel in Fauske en daarna gaat de reis snel naar het zuiden van Noorwegen alhoewel we toch dagelijks nog ongeveer 300 km moeten rijden! Sanne slaapt al, Thieu en ik lopen nog even naar het strand ( 1 minuut van ons huisje ) het is hier nog volop licht en een felle zon! Welterusten voor straks en weer tot morgen, liefs en groetjes doei doei XXX

1. Mart Gerwen:
    18 juni 2022
    Hoi Thea . Wat is het een mooi land. En wat gaat de tijd toch snel. Het is genieten om jullie verhalen te lezen en de foto,s te bekijken. Nog een hele fijne week. Groetjes van ons.
  2. Thieu:
    19 juni 2022
    Hoi hoi wat leuk dat jullie zo genieten en wij vinden jullie reacties altijd ontzettend leuk! Het is hier echt schitterend allemaal en de weken vliegen voorbij maar ook weer fijn om straks thuis te komen en iedereen weer te zien, vooral Sanne begint de groep nu te missen! Tot snel en lieve groetjes doei doei xxx