Zondag 19 juni met de veerboot van Moskenes Lofoten naar Bodo en naar hotel in Fauske

19 juni 2022 - Fauske, Noorwegen

Hallo allemaal, eerstens alle papa’s proficiat met Vaderdag en allemaal weer extra verwend vandaag! Thieu was al om 04.15 wakker geworden en maakte mij om 04.45 wakker! Je slaapt dan toch erg onrustig omdat je weet dat je om 07.00:uur met de veerboot mee moet! De auto was al helemaal geladen dus snel in de kleren, Sanne ook wakker gemaakt en om 05.10 zaten we al in de auto! Het was ongeveer 3 kwartier rijden hadden we de vorige dag berekend maar wij waren er al in een half uurtje en onderweg maar 1 auto gezien. We waren toch blij gereserveerd te hebben want de rijen zonder ticket werden alsmaar langer en langer!  Precies om 07.00 vertrok de boot. Er waren wat meer golven dan de heenreis, de boot golfde een beetje mee en Sanne werd steeds witter en witter, zei misselijk te worden en moest overgeven! De zakken in de aanslag maar gelukkig kwam het niet zo ver! We hadden haar een pilletje gegeven tegen wagen en reis ziekte maar vermoedelijk speelde vermoeidheid een grote rol. Gelukkig viel ze in slaap en na een uurtje voelde ze zich weer goed! Eenmaal in de auto zei ze steeds hoe blij ze was dat ze weer in de auto zat en gelukkig voor haar mag ze nog ruim 2000 km in de auto zitten de komende week!! De weg naar Fauske was een mooie route langs het water en al om 11.30 waren we bij het hotel. Omdat we pas om 15.00 uur de sleutelmomenten besloten we nog een kleinstukje te rijden naar een gletsjer in de buurt, 37 km heen en 37 km terug. Een hele mooie route maar na 20 km. Waarvan 3 tunnels van samen 9 km. kwamen we bij een tunnel waar werkzaamheden werden verricht en waar je pas na een uur doorheen kon! Van te voren staat er dan niks aangegeven dus maar weer omgedraaid. Op een bankje op een mooie plaats aan het meer gezellig buiten geluncht en daarna nog even door het dorp gelopen. Toch maar naar het hotel gegaan waar heerlijke stoelen in de hal stonden, je gratis koffie kon pakken die echt niet te drinken was, en daar heel gezellig wel een uur gekletst met een Nederlands stel die al bijna 3 maanden onderweg waren met een camper! Nadat we de sleutel kregen gingen we allemaal maar een middagdutje doen! We hebben een prachtige grote familiekamer met 2  twee persoons bedden, een bankstel en een heerlijke douche! In een restaurant vlakbij gegeten en Thieu en ikke hebben  hier ons eerste pilsje gedronken in deze maand. Ook het laatste waarschijnlijk….9 euro voor een pilsje!!  Daarna nog langs het meer gewandeld waar ons hotel vlakbij ligt en terug naar de kamer. De hele club hier al bijna onder zeil, morgen richting het plaatsje Monsjoen waar we ook maar 1 nacht verblijven! Sanne denkt dat ze daar Monchoutaart hebben dus we zullen eens kijken! Tot morgen weer allemaal, onze laatste week gaat morgen beginnen en Sanne begint haar groep nu toch ook een beetje te missen zegt ze! Heel veel lieve groetjes doei doei XXX

1. Angelien:
    19 juni 2022
    Wat een reis zeg, en nu nog 200o km richting huis. Geniet nog lekker een weekje samen 🙋‍♀️😘🍀🖐
  2. Thieu:
    Gaan we zeker doen.
  3. Anita van Meer- van Bokstel:
    20 juni 2022
    Dat was vast genieten van elke slok, met dat pilsje 😉. Nog een week genieten van al het moois daar! 😘
  4. Thieu:
    20 juni 2022
    Ja we hebben zeker genoten van dat pilsje. Je weet de rekening komt achteraf.
  5. Karla:
    Wat gaat het snel!!
    Nog ff lekker genieten samen!